پاسخ به پرسشهای متداول
حساب کاربری
۱) نحوهٔ ثبتنام در سایت چگونه است؟
پاسخ: شما میتوانید از دو روش در سایت بیکران ثبتنام کنید. روش اول ثبتنام از طریق ارسال کد به موبایل و همچنین ثبتنام از طریق ارسال کد به ایمیل. توجه داشته باشید که در روش ارسال کد به موبایل نام کاربری شما شماره موبایل واردشده است و همچنین در روش ارسال کد به ایمیل نام کاربری شما ایمیل واردشده است. همچنین شما میتوانید توسط اکانت جیمیل خود نیز در سایت بیکران ثبتنام کنید.
امکان خرید سریع بدون ثبتنام نیز برای کاربران وجود دارد
۲) آیا امکان ویرایش مشخصات پس از ثبتنام وجود دارد؟
پاسخ: شما میتوانید پس ورود به سایت بیکران در پنل کاربری خود به قسمت ویرایش پروفایل مراجعه و مشخصات خود را ویرایش کنید. توجه داشته باشید که درصورتیکه شماره موبایل و یا آدرس ایمیل خود را تغییر دهید نام کاربری شما تغییر نخواهد کرد.
۳) رمز عبور خود را فراموش کردهام؟ آیا امکان بازیابی آن وجود دارد
پاسخ: درصورتیکه رمز عبور خود را فراموش کردهاید با توجه به نوع ثبتنام اولیه شما میتوانید رمز عبور خود را تغییر دهید. برای بازیابی رمز عبور به صفحه ورود به سایت مراجعه کرده و بر روی بازیابی رمز عبور کلیک کنید، در مرحله بعد شماره موبایل و یا آدرس ایمیل شما پرسیده میشود و رمز عبور جدید برای شما ارسال میشود. توجه داشته باشید که تا زمانی که رمز عبور جدید ارسالشده مورداستفاده قرار نگیرد و با آن رمز وارد سایت بیکران نشوید رمز عبور قبلی شما باقی میماند.
۴) ایمیل خود را برای بازیابی رمز عبور اعلام کردهام ولی تاکنون ایمیلی برای من ارسال نشده است!
پاسخ: لطفاً ایمیلهای اسپم (spam) خود را چک کنید. بهویژه ایمیلهای ارسالشده به حسابهای کاربری gmail گاهی spam میشوند. توجه داشته باشید که تا زمانی که رمز عبور ارسالشده مورداستفاده قرار نگیرد رمز عبور فعلی شما تغییر نمیکند. همچنین میتوانید در صورت عدم دریافت ایمیل تغییر رمز عبور اگر شماره تلفن همراه خود را در سیستم وارد کرده باشید آن را بهعنوان اطلاعات بازیابی وارد کنید تا رمز عبور جدید برای شما پیامک شود.
۵) آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشهای من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
ثبت و پیگیری سفارش
۱) دوست دارم از بیکران خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کتاب به دست من خواهد رسید؟
پاسخ: دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسبوکار رسمیت و اعتبار میبخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و کسبوکار اینترنتی دارای نماد بهصورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وبسایت بیکران با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات بیکران استفاده کنید.
۲) آیا برای خرید از بیکران حتماً باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: خیر، شما بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک یا چند کتاب را به سبد خرید اضافه کنید، و برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش میتوانید بهوسیله گزینهٔ خرید سریع وارد سایت شده و پروسهٔ خرید خود را تکمیل کنید.
اما توجه داشته باشید که با عضویت در بیکران میتوانید:
– سریعتر و سادهتر خرید کنید
– بهسادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
– لیست علاقهمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
– در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید
۳) آیا در تمام ساعات شبانهروز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانهروز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید. اما توجه داشته باشید که پردازش سفارش شما در بیکران در روزهای کاری و در ساعات 9 الی 19 انجام خواهد گرفت
۴) آیا میتوانم برای شخص دیگری از بیکران خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص گردد؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در مرحله تکمیل اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما میتوانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویلگیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که چون سفارشها در بیکران اینترنتی پرداخت میشود، تحویلگیرنده سفارش هنگام دریافت کتاب باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
۵) از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام چگونه مطلع میشوم؟
پاسخ: بیکران با ارسال پیامک، مرحلهبهمرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشهای من” از وضعیت آن مطلع شوید.
توجه داشته باشید که شمارههای 3000164545 تنها شمارههایی است که بیکران از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان بیکران، با هر شماره دیگری تخلف و سوءاستفاده از نام بیکران است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@infinit.ir اطلاع دهید.
۶) آیا میتوانم کتابهایی را که موجود نیستند را سفارش دهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کتابهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت بیکران با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند. اما شما میتوانید با استفاده از گزینهٔ اطلاع از موجودی در اولین زمانی که کتاب مدنظر شما در سایت بیکران موجود شد از آن مطلع شوید و اقدام به خرید کنید.
۷) آیا میتوان سفارش را کنسل و یا تغییر داد؟
پاسخ: تا پیش از تأیید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تأیید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با ما تماس بگیرید.
۸) بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با بیکران تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما بهصورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل به شما اطلاعرسانی خواهد شد و درصورتیکه نیاز باشد کارشناسان فروش بیکران با شما تماس خواهند گرفت.
۹) آیا امکان ثبت سفارش کتاب بهصورت تلفنی وجود دارد؟
پاسخ: خیر، بهمنظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، شما مشتریان محترم باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.
۱۰) درصورتیکه خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویلگیرنده فرستاده خواهد شد؟
پاسخ: در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، عبارت “آیا مایل هستید به همراه این سفارش فاکتور ارسال شود؟” نمایان خواهد شد که اگر بخواهید فاکتور همراه بسته ارسال نشود، باید گزینه خیر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیشفاکتور الکترونیکی خرید جهت اطلاع از طریق ایمیل و در داخل پنل کاربری برای شما ارسال میشود.
کتابهای عرضهشده در بیکران
۱) کتابهایی که موجود نیستند، چه زمانی در بیکران برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ: گاهی به دلایل مختلف وضعیت برخی از کتابها در وبسایت به “عدم موجودی” تغییر پیدا میکند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، بااینحال بیکران تلاش میکند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وبسایت ارائه شوند. درصورتیکه قصد خرید کالایی با وضعیت “ناموجود” یا “بهزودی” را دارید، میتوانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت بیکران، از سرویس “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاعرسانی شود.
۲) آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت بیکران با وضعیت “موجود” مشخصشده، در انبار بیکران موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. همچنین تعداد موجودی کتاب در انبار نیز در داخل جزئیات کتابها درصورتیکه موجودی آن از حدی پائین تر باشد نمایش داده میشود. بااینحال ممکن است به علت مغایرت موجودی انبار و یا عدم سلامت فیزیکی کتاب بیکران مجبور باشد سفارش ثبتشده را کنسل نماید، که این مورد حتماً به اطلاع خریدار خواهد رسید.
۳) آیا تعداد خرید یک کتاب از بیکران محدودیتی دارد؟
پاسخ: بهطورکلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کتاب در بیکران وجود ندارد، ولی قطعاً امکان ثبت سفارش بیش از تعداد موجودی کتاب در انبار وجود ندارد.
پرداخت
۱) مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همگی کاربران بیکران میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت بیکران، هزینه سفارش را بهصورت آنلاین پرداخت کنند. لازم به ذکر است که پرداخت آنلاین تنها روش پرداخت در سایت بیکران است.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای پرداخت مراجعه کنید.
۲) با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت بیکران، هزینه سفارش را بهصورت آنلاین از طریق درگاه اینترنتی بانک ملت پرداخت کنید.
۳) آیا امکان پرداخت در محل وجود دارد؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها روش پرداخت در بیکران پرداخت آنلاین است.
۴) ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را بهصورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
۵) آیا میتوانم وجه سفارش خود را بهصورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
۶) آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی بیکران از پذیرش هرگونه چکبانکی معذور است.
۷) آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت بیکران امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی بهگونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. باوجوداین شما نهتنها برای خرید از بیکران بلکه هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https بهجای پروتکل http استفاده میشود بهعبارتدیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از واردکردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحهکلید مجازی موجود استفاده کنید.
ارسال سفارشها
۱) هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟
پاسخ: هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان میرسد.
۲) آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
پاسخ: زمان رسیدن ارسالهای خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمیتوان بهطور دقیق تعیین کرد.
درباره ارسال تهران، شما میتوانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش در مرحله آدرس و شرایط ارسال، اعلام کنید. بیکران همه تلاش خود را میکند تا سفارش حدود ساعت درخواستی به دست شما برسد. باوجوداین به دلیل مسائل مختلف مانند برنامه زمانبندی ارسال در بیکران و مشکلات ترافیکی، وعده تحویل دادن کالا رأس ساعت خاص برای ما مقدور نیست.
۳) پسازاین که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای ارسال مراجعه کنید.
۴) میتوانم کالایی را که سفارش دادهام با مراجعه به بیکران بهصورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: ازآنجاکه بیکران یک فروشگاه اینترنتی است تحویل حضوری سفارش در محل بیکران امکانپذیر نیست.
۵) تحویل فوری در تهران در چه محدودهای امکانپذیر است؟
پاسخ: در حال حاضر فقط سفارشهایی که در محدودههای مشخصی در شهر تهران قرار دارند امکان ارسال توسط مأموران توزیع سفارش را دارا هستند و سایر محدودهها از طریق پست پیشتاز ارسال میگردد:
که این امر توسط کارشناسان فروش در هنگام تماس بعد از ثبت سفارش خدمتتان اطلاع داده میشود
۶) سفارشها چه زمانی به پست تحویل داده میشود؟
پاسخ: همه سفارشها پس از طی مراحل پردازش، بهطور روزانه تحویل واحد پستی تهران میگردد.
۷) آیا میتوانم سفارشی را که با پست سفارشی و یا پیشتاز، ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ: بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره 10 یا 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
خدمات پس از فروش
۱) آیا کتابها، شامل مهلت 7 روزه گارانتی تعویض یا مرجوع میشوند؟
پاسخ: با توجه به نوع کالای ارائهشده در وبسایت بیکران، کلیه کتابها و یا محصولات ارائهشده باید ازنظر فیزیکی سالم به دست مصرفکننده برسند و دارای گارانتی سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا نمیشوند.
۲) گارانتی سلامت فیزیکی چه شرایطی دارد؟
پاسخ: ۱ – اگر کتاب خریداریشده ازنظر فیزیکی ایرادی داشته باشد ۲ – کتاب خریداریشده دچار اشکال چاپی باشد ۳ – کتاب خریداریشده ازنظر مشخصات یعنی عنوان یا ناشر یا نویسنده و مترجم دارای مغایرت باشد حداکثر تا ۷ روز کاری پس از دریافت کالا از طریق تلفنهای مندرج در بخش تماس با ما به اطلاع همکاران ما در سایت بیکران برسانید. مراحل تعویض کالا بر حسب محل دریافت سفارش و نوع کتاب ممکن است متفاوت باشد که پس از تماس به اطلاع شما خواهد رسید.
۳) اگر مرجوع کردن کتابی که سلامت فیزیکی نداشته است شامل هزینه گردد، این هزینه توسط چه کسی پرداخت میشود؟
پاسخ: کلیه هزینههای مرجوع کردن سفارشی که شامل گارانتی سلامت فیزیکی میگردد به عهدهٔ سایت بیکران است.
قیمت
۱) آیا قیمت محصولات در سایت بیکران بهروز هستند؟
پاسخ: بله، بیکران بهطور منظم و روزانه قیمت کتابهای عرضهشده در وبسایت خود را کنترل و بهروزرسانی میکند. ممکن است در پارهای از مواقع قیمت پشت جلد کتابی در چاپهای مختلف متفاوت باشد. لذا قیمت اعلامشده در سایت مطابق با قیمت پشت جلد کتابی است که برای شما ارسال میگردد.